ساخت قالبهای سنبه ماتریس.قالبهای فلزی

ساخت قالب های سنبه و ماتریس

  • 1397/11/28
  • 4656 نفر
ساخت انواع قالبهای صنعتی

ساخت انواع قالب های صنعتی ( سنبه و ماتریس )

بسیاری از مهم ترین و کاربردی ترین قطعات صنعتی، قطعات فلزی هستند که عموما از مواد اولیه و ورق های خام در ضحامت های مختلف و با دقت بالا ساخته می شوند. فرآیند ساخت چنین قطعاتی مرهون صنعت مادری به نام صنعت قالب سازی است.

قالب سازی به عنوان یکی از صنایع مادر، جزو اقتصادی ترین منابع تکنولوژیک هر کشوری محسوب می گردد و دارای شاخه های متنوع صنعتی می باشد. زیرشاخه های صنعت قالب سازی عبارتند از:
1- قالب سازی فلزی (سنبه ماتریس)
2- قالب سازی پلاستیک
3- قالب سازی لاستیک
4- قالب سازی دایکست (تزریق آلومینیوم و سرب)
5- قالب سازی دایکست (تزریق برنج و فولاد)
6- قالب سازی فورج (گرم و سرد)
7- قالب سازی ریژه (تزریق دستی آلومینیوم و سرب)
8- قالب سازی اکستروژن (شلنگ ها و لوله های پلی اتیلن و مقاطع آلومینیومی)
9- قالب سازی سانتریفیوژ (گریز از مرکز)

*قالب سنبه ماتریس شامل قطعات زیر می باشد:

1 – قالب سنبه ماتریس ساده : برای قالب های بسیار ساده و کم دقت استفاده می شود. در عین حال بسیاری از قالب سازان به دلیل صرفه اقتصادی، این روش را به سایر روش های طراحی قالب ترجیح می دهند.
 2 – قالب سنبه ماتریس سایدکاتر : در این نوع قالب عرض ورق بدست می آید و مقداری هم تلورانس برای ان در نظر گرفته می شود و در قسمت بالا یا پایین کانال یک سنبه که آن هم به اندازه برش است قرار می گیرد برشی خورده و باعث می شود که عمر قالب و سرعت تولید زیاد شود و هم چنین دقت قالب و قطعه تولید شده بسیار بالا است و لذا برای دستیابی به قطعات استاندارد مناسب تر است.
 3 – پروگرسیو ساده : این قالب ترکیب چند قالب جداگانه است و عملیاتی که چند قالب در طی چند مرحله انجام می دهند را در یک مرحله انجام می دهد.
4-پروگرسیو مرکب : این نوع قالب نیز مانند پروگرسیو ساده است با این تفاوت که که می تون روی قالب خدماتی مانند حک کردن،کوبش،کشش و.. انجام داد.
5 – قالب سنبه ماتریس کوبش : این نوع قالب برای حک کردن علامت های تجاری یا مارک یا برند تجاری کاربرد دارد
6 – قالب های سنبه ماتریس با نوار تغذیه : این نوع قالب توانایی استفاده در تمام روش های قالب سازی را با شرایط طراحی مختلف دارد. تفاوت این روش با سایر روش ها در آن است که قطعه مورد نظر به جای تولید از یک ورق برش خورده، از متریال موجود در یک رول توپی به صورت برگ به برگ تغذیه می گردد. مزایای این روش عبارتند از: سرعت بالای تولید ، کاهش استهلاک قالب و پرت ورق است.

این مجموعه تولیدی با به کار گیری از دانش مهندسین جوان و با تجربه خود آمادگی ساخت و تحویل انواع قالبهای صنعتی در کوتاهترین زمان و با بهترین کیفیت را دارد و مفتخر است بتواند گامی در جهت خدمت به تولید ملی بردارد.